Spring Today talent ontwikkeling design thinking

SPRING TODAY stond op een bijzondere wijze stil bij de mijlpaal van de lancering!

SPRING TODAY stond op een bijzondere wijze stil bij de mijlpaal van de lancering door de crowdfunding campagne van ‘Save a girl’ te ondersteunen! En met wat voor een resultaat!
Als SPRING TODAY staan we voor ontwikkeling en groei van mens en organisaties! Dit doen we door kracht & passie te bundelen om zo meer waarde te creëren. Deze gedachten zetten we ook in om de wereld een stukje beter te maken.

Elk jaar ondersteunen wij actief een goed doel met geld, energie, tijd en/of advies. Een goed doel met als focus mensen te ontwikkelen en te laten groeien om zo een duurzame verandering te bewerkstelligen. En naast dat wij zelf actief bijdragen, vragen we ook ons netwerk het initiatief te ondersteunen en zich in te zetten. Dus samen sterker door bundeling van kracht!

Om stil te staan bij onze lancering (symbolisch voor nieuw leven), heeft SPRING TODAY dit jaar gekozen om bij te dragen aan de crowdfunding campagne ‘Save a Girl’ van de Open Circles Foundation. Een crowdfunding campagne om Kamlari meisjes in Nepal een nieuw leven te geven d.m.v. educatie.

Met ‘Save a Girl’ redden we Kamlari meisjes die in Nepal als slavinnen worden verkocht. De armoede is groot in Nepal. Ouders hebben €2,- per dag of minder waar ze van moeten rondkomen. Om aan geld te komen verkopen zij hun dochter als slaaf en worden de meisjes een Kamlari meisje. De meisjes worden onder erbarmelijke omstandigheden blootgesteld aan armoede, geweld en seksueel misbruik. Duizenden meisjes van 12 jaar (of jonger) worden opgesloten terwijl ze hun ‘meester’ moeten dienen. Ze hebben geen enkele vrijheid, krijgen geen onderwijs en ontberen alles wat wij hier in het westen voor een kind van die leeftijd als vanzelfsprekend zien. De verhalen zijn echt weerzinwekkend en schrijnend.

Deze meisjes kunnen gered worden van een uitzichtloos bestaan door hen terug te kopen van hun meesters en hen een (beroeps)opleiding te geven. Op die manier kunnen de meisjes zich ontwikkelen en opgroeien tot zelfstandige volwassenen die in staat zijn om voor zichzelf, hun kinderen en kleinkinderen te zorgen. Per Kamlari-meisje betekent dit een bijdrage van €250,- om haar te kunnen redden.

Nu de campagne voorbij is, willen wij iedereen bedanken die heeft bijgedragen door geld te doneren en door het verspreiden van de campagne in zijn eigen netwerk. Samen zijn we erin geslaagd om maar liefst €130,624 in slechts 30 dagen in te zamelen. Dit betekent dat we in totaal 522 meisjes kunnen helpen! Is dit niet geweldig?

Samen sterker door bundeling van kracht!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.